زوالفقار:
Ayat Sukhrah (Menundukkan Makhluq Ghaib)

Ayat Sukhrah (Melumpuhkan kekuatan makhluq ghaib)
Sayyid Muhammad ar-Ridha ar-Radhawiy dalam kitab Tuhfahnya mengutip dari Sayyid Muhammad Baqir al-Birjandiy rahimahullah dalam kitab Fakihah Dzakirin salah satu kaifiat super ampuh untuk melumpuhkan dan mengusir jin, syetan, dedemit, longga-longga, gerandong, jenglot, banaspati (siluman pesugian), qorin dan rombongannya dengan cara membaca ayat Sukhrah ( ﺍﻟﺴﺨﺮﺓ ) yaitu surat al-A'raf ayat 54;

ﺇِﻥَّ ﺭَﺑَّﻜُﻢُ ﺍﻟﻠَّﻪُ ﺍﻟَّﺬِﻱ ﺧَﻠَﻖَ ﺍﻟﺴَّﻤَﺎﻭَﺍﺕِ ﻭَﺍﻷﺭْﺽَ ﻓِﻲ ﺳِﺘَّﺔِ ﺃَﻳَّﺎﻡٍ ﺛُﻢَّ ﺍﺳْﺘَﻮَﻯ ﻋَﻠَﻰ ﺍﻟْﻌَﺮْﺵِ ﻳُﻐْﺸِﻲ ﺍﻟﻠَّﻴْﻞَ ﺍﻟﻨَّﻬَﺎﺭَ ﻳَﻄْﻠُﺒُﻪُ ﺣَﺜِﻴﺜًﺎ ﻭَﺍﻟﺸَّﻤْﺲَ ﻭَﺍﻟْﻘَﻤَﺮَ ﻭَﺍﻟﻨُّﺠُﻮﻡَ ﻣُﺴَﺨَّﺮَﺍﺕٍ ﺑِﺄَﻣْﺮِﻩِ ﺃَﻻ ﻟَﻪُ ﺍﻟْﺨَﻠْﻖُ ﻭَﺍﻷﻣْﺮُ ﺗَﺒَﺎﺭَﻙَ ﺍﻟﻠَّﻪُ ﺭَﺏُّ ﺍﻟْﻌَﺎﻟَﻤِﻴﻦَ ‏( 54 ) }

Sesungguhnya Tuhan kalian ialah Allah yang telah menciptakan langit dan bumi dalam enam masa, lalu Dia bersemayam (berkuasa) di atas Arasy. Dia menutupkan malam kepada siang yang mengikutinya dengan cepat, dan (diciptakan-Nya pula) matahari, bulan, dan bintang-bintang; (masing-masing) tunduk kepada perintah-Nya Ingatlah, menciptakan dan memerintah hanyalah hak Allah. Mahasuci Allah. Tuhan semesta alam.

Ayat tersebut dibaca satu kali setiap sebelum tidur dalam keadaan berwudhu dan menghadap qiblat serta menutup aurat dengan izin Allah Taala dan barokah ayat as-Sukhrah (ayat untuk menundukkan) maka segala makhluq ghaib dan siluman pesugian yang punya niat jahat bakal tunduk dan tidak lagi-lagi dapat masuk mengganggu.

Ayat sukhrah menjadi hijab (dinding) yang tak dapat dilampaui oleh jin dan kelompok siluman manapun. Kekuatan mereka menjadi tak berdaya untuk menembus benteng yang kokoh tersebut bagai pendekar sakti yang telah lumpuh ilmu kungfunya atau laksana seekor cacing yang berada di atas galengan ingin menyerang matahari dengan ludahnya.

Post a Comment